در اين وبلاگ


مشاوره مامایی جوانه|مشاوره تلفنی مامایی و بارداری|Midwifery Consulting by phone

سلام؛ به وبسایت ما خوش آمدید،

گروه مشاوره مامایی جوانه در نظر دارد به جهت بالا بردن اطلاعات «بهداشتی-مامایی» شما دختران امروز و مادران فردا گام هایی را با کمک شما دوستان بردارد.

تلاش ما بر این است که اطلاعات ارائه شده در عین جامع و به روز بودن، بر روی نکات کاربردی موضوع تاکید داشته و از آوردن اسامی و اصطلاحات صرفا تخصصی اجتناب شده است.

هم چنین بخش مشاوره مامایی آنلاین، آماده پاسخگویی به سوالات شماست.

در صورت تمایل از طریق منوها و کادرهای بالای سایت، وارد اینستاگرام و تلگرام ما شده و مطالب بیشتری را ملاحظه نمایید.

مشاوره مامایی تلفنی:

9092305629 (از تلفن ثابت و در تهران)

9099071174 (از تلفن ثابت و در سراسر کشور)

کریمی؛ کارشناس مامایی

آخرین نظرات


 مشاوره مامایی تلفنی




موسیقی استرس دوران بارداری را کاهش می دهد...!

شنبه, ۳۱ مرداد ۱۳۹۴، ۰۴:۵۰ ب.ظ

موسیقی اضطراب جنینی دوران بارداری را کاهش می‌دهد. کودک اولین درس‌های یادگیری زبان را در رحم مادر می‌آموزد حرف‌های مادر در قالب آواز و ریتم بسیارموثرتر وگیراتر از صحبت کردن عادی است به ویژه زمانی که موزیک درمانی با تکنیک‌های آرام‌سازی همراه می‌گردد. یکی از علل ناهنجاری‌های جنین. موسیقی در حین زایمان و بارداری بر کاهش اضطراب، درد و دلهره مادر اثر مطلوبی دارد. زنانی که در حین زایمان به موسیقی گوش می‌سپرند، نسبت به دیگر افراد خاطره‌ای دلپذیرتر و دلنشین‌تر از زایمان خود دارندی اضطراب حین بارداری می‌باشد. اضطراب سطح عوامل بیولوژیکی خون را تغییر داده و پیامدهای ناگواری بر جای خواهد گذاشت، در حالی که با گوش سپردن به اصوات ملایم، می‌توان در کاهش استرس اقدام نمود.
دانشمدان معتقدند ریتم و آهنگ مورد علاقه کودکان برگرفته از آواهایی است که در دروان جنینی خود شنیده‌اند. جنین آدمی به تمامی صداهای رحمی گوش می‌دهد و واکنش نشان می‌دهد. می‌دهد و واکنش نشان می‌دهد. اصوات آرام حرکات او را آرام و اصوات تند حرکاتش را تند می‌نمایند. گوش‌های جنین از سومین هفته بارداری تا هفته 28 رو به تکامل می‌گذارد. پس مناسبترین زمان برای شروع برنامه‌های تحریکی قبل از تولد از اواسط سه ماهه دوم بارداری است.
محققان پس از انجام بررسی های فراوان اعلام کردند، زنان باردار می توانند با گوش دادن به موسیقی های ملایم استرس، نگرانی و افسردگی های دوران بارداری خود را برطرف نمایند.
به نقل از داکتر ان دی تی وی، محققان ژاپنی، تأثیرات موسیقی درمانی را بر استرس، نگرانی و افسردگی در زنان باردار مورد آزمایش قرار دادند.محققان در آزمایشات خود 236 خانم باردار را مورد بررسی قرار داده و آنها را به دو گروه تقسیم کردند.
گروه اول به موسیقی های آرام گوش می دادند و گروه دوم تنها تحت مراقبت های دوران بارداری قرار گرفتند.
در طول این آزمایشات، از گروه اول درخواست شد در طول دو هفته، روزانه به مدت 30 دقیقه به موسیقی گوش فرادهند. این موسیقی ها شامل موسیقی های کلاسیک،لالایی، موسیقی های مربوط به طبیعت و موسیقی های کودکانه می شد.
داده های جمع آوری شده از پرسشنامه هایی که شامل بررسی علائم استرس، نگرانی و افسردگی می شد، مورد بررسی قرار گرفت.
پس از دو هفته، محققان دریافتند، هیچ گونه علائمی از استرس، نگرانی و افسردگی در زنانی که تحت موسیقی درمانی قرار گرفته بودند، مشاهده نشد.
از هفته هفتم به بعد بارداری، جنین در شکم مادر می‌تواند به وسیله ارتعاشات استخوان جمجمه خود و استخوان لگن‌ مادر به موسیقی و صداهای بیرون گوش دهد! و اینکه تمامی صداهای بلند توسط ماهیچه‌ها و مایعات بدن مادر گرفته شده و تنها صداهایی با فرکانس پایین و آرام توسط دهان و دست‌های جنین حس می‌شود. جنین در شکم مادر نه تنها به صداهایی که از بیرون می‌رسد بلکه به احساسات مادر نسبت به آن صداها نیز عکس‌العمل نشان می‌دهد.

بررسی‌ها و تحقیقات بی‌شماری نشان داده که جنین پس از تولد نسبت به صداهای آشنایی که در طول بارداری با آنها مواجه شده عکس‌العمل‌ نشان داده و در صورتی که آرام باشند، به خواب می‌رود و در غیر این صورت سبب گریه او می‌شوند. گوش دادن به موسیقی لذت‌بخش همچنین سبب رشد جنین و رشد ذهنی کودکان می‌شود. بررسی‌های بی‌شمار روی کودکان نارس این موضوع را اثبات کرده است اما به تازگی در زایشگاه‌ها نیز از موسیقی برای تسکین درد و کاهش احتمال سقط استفاده می‌کنند. 

بررسی‌ها نشان داده است موسیقی اضطراب جنینی دوران بارداری را کاهش می‌دهد و در حین زایمان و بارداری بر کاهش اضطراب، درد و دلهره مادر اثر مطلوبی دارد. زنانی که در حین زایمان به موسیقی گوش می‌دهند به ویژه زمانی که موزیک درمانی با تکنیک‌های آرام‌سازی همراه می‌شود، نسبت به دیگر افراد خاطره‌ای دلپذیرتر و دلنشین‌تر از زایمان خود دارند.

  • کریمی