در اين وبلاگ


مشاوره مامایی جوانه|مشاوره تلفنی مامایی و بارداری|Midwifery Consulting by phone

سلام؛ به وبسایت ما خوش آمدید،

گروه مشاوره مامایی جوانه در نظر دارد به جهت بالا بردن اطلاعات «بهداشتی-مامایی» شما دختران امروز و مادران فردا گام هایی را با کمک شما دوستان بردارد.

تلاش ما بر این است که اطلاعات ارائه شده در عین جامع و به روز بودن، بر روی نکات کاربردی موضوع تاکید داشته و از آوردن اسامی و اصطلاحات صرفا تخصصی اجتناب شده است.

هم چنین بخش مشاوره مامایی آنلاین، آماده پاسخگویی به سوالات شماست.

در صورت تمایل از طریق منوها و کادرهای بالای سایت، وارد اینستاگرام و تلگرام ما شده و مطالب بیشتری را ملاحظه نمایید.

مشاوره مامایی تلفنی:

9092305629 (از تلفن ثابت و در تهران)

9099071174 (از تلفن ثابت و در سراسر کشور)

کریمی؛ کارشناس مامایی

آخرین نظرات


 مشاوره مامایی تلفنی




آرامشگری هنر است...!

دوشنبه, ۲۷ مهر ۱۳۹۴، ۰۸:۱۹ ب.ظ

آرامشگر باش!

آرامش در خانه را با سنگ و آجر و تیرآهن و تجملات و تشریفات نمی­توان به وجود آورد، بلکه این آرامش روانی و سکون، در سایه­ ی همسر آگاه و شایسته و طبیعت زنانه ­ی او به وجود می­ آید و این شایستگی و کمال در وجود همسر مهربان آقا علی ابن ابی طالب(ع) هویداست که می ­فرماید: هر گاه به فاطمه نگاه می­کردم تمام غم و غصه ­ها از دلم بر طرف می­شد.[1]

خانه سنگر و آرامشگاه مرد است. او از میدان مبارزات زندگی و برخورد با حوادث و مشکلات بیرون، خسته شده و به آنجا پناه می­ برد، تا تجدید نیرو کند و ایجاد این آسایش و آرامشگری به دستان توانای زن است. مدیر این آسایشگاه، خانم است چنانچه پیامبر عزیزمان فرموده­ اند: مرد مدیر خانواده و زن مدیر خانه است.[2]

اگر خانه قرارگاه آرامش همسرتان باشد در اینصورت است که او مشتاق می­ شود زودتر به منزل بیاید و با شما باشد.

علی(ع) می­فرماید: هیچ فایده ­ای بهتر از این نیست که انسان بانویی داشته باشد که نگاه کردن به او و در کنارش بودن باعث شادمانی همسرش گردد و در غیاب شوهر، امانتدار و حافظ حریم خویش و خانواده و اموال همسر باشد.[3]

راهکارهای آرام کردن خود

تکالیف:

  1. سرعت حرکت شما با احساساتتان رابطه ­ای مستقیم دارد، آرام راه بروید و حرکات بدن خود را آرام­تر کنید طولی نمی­کشد که آرام خواهید شد.
  2. تمرین کنید که آرام­تر از حد معمول صحبت کنید، این کار ضربان قلب و نفستان را کم می­کند و آرام می­شوید.
  3. آهسته جویدن غذا، باعث تجدید قوای فکری و احساس آرامش خواهد شد.
  4. هر کاری را  ده دقیقه زودتر شروع کنید خصوصاً در سفر شما را از استرس دیر رسیدن دور می­کند  و10 دقیقه­­ ی آرام در اختیار شماست.
  5. هر چه اکسیژن بیشتری به شما برسد آرام­تر خواهید بود، خوب است در خانه­ ی خود گیاهی نگهداری کنید!
  6. آیا تا به حال فرد آرامی را دیده­ اید که بلند صحبت کند؟
  7. خانه باید برای مرد محل آرامش باشد این خانه را هر روز برایش بسازید.
  8. سعی کنید وقتی همسرتان در خانه است خودتان هم باشید و کار کردن، تلفن زدن، خیاطی و ... را کنار بگذارید و در کنار او باشید.
  9. اگر نمی­خواهید روح زندگیتان کسل باشد به هر طریق که شده خستگی همسرتان را از او بگیرید مثلاً با «خسته نباشید من قدر زحماتت را می­دانم، و ماساژ دادن بدنش» خستگی را از تنش در آورید.
  10. به این فرمایش امام رضا(ع) عمل کنید: «در خانه ­هایتان ترتیبی برای تلاوت قرآن ترتیب دهید، به درستی که هر گاه در منزلی قرآن خوانده شود، کارها سهل و آسان می­گردد و خیر و برکتش بسیار شده و در غیر این صورت، اهل خانه در تنگنای فکری و روانی و اقتصادی قرار می­گیرند».[4]

کتاب مردان عاشق این­گونه زنانند/مولف:ز. امانی.

  • کریمی