در اين وبلاگ


مشاوره مامایی جوانه|مشاوره تلفنی مامایی و بارداری|Midwifery Consulting by phone

سلام؛ به وبسایت ما خوش آمدید،

گروه مشاوره مامایی جوانه در نظر دارد به جهت بالا بردن اطلاعات «بهداشتی-مامایی» شما دختران امروز و مادران فردا گام هایی را با کمک شما دوستان بردارد.

تلاش ما بر این است که اطلاعات ارائه شده در عین جامع و به روز بودن، بر روی نکات کاربردی موضوع تاکید داشته و از آوردن اسامی و اصطلاحات صرفا تخصصی اجتناب شده است.

هم چنین بخش مشاوره مامایی آنلاین، آماده پاسخگویی به سوالات شماست.

در صورت تمایل از طریق منوها و کادرهای بالای سایت، وارد اینستاگرام و تلگرام ما شده و مطالب بیشتری را ملاحظه نمایید.

مشاوره مامایی تلفنی:

9092305629 (از تلفن ثابت و در تهران)

9099071174 (از تلفن ثابت و در سراسر کشور)

کریمی؛ کارشناس مامایی

آخرین نظرات


 مشاوره مامایی تلفنی




تغذیه تکمیلی کودک(جلسه سوم)...!

پنجشنبه, ۱۰ تیر ۱۳۹۵، ۰۸:۵۳ ق.ظ
دو هفته آخر ماه هفتم :

در این هفته ها سوپ به رژیم غذایی کودک اضافه می شود. روز اول ( صبح، عصر، شب ) بعد از تغذیه با شیر مادر ، فرنی یا حریره بادام (4/3) و ظهر یک قاشق مرباخوری سوپ داده شود . سپس روز بعد ، ظهر و شب سوپ داده شود و هر روز یک قاشق مرباخوری به مقدار آن اضافه شود . سوپ ابتدا به صورت ساده از گوشت ، هویج ، برنج تهیه می شود و بدون حبوبات می باشد سپس هر سه روز یک بار یک نوع سبزی مانند جعفری گشنیز ، شوید و ... یک قاشق مرباخوری روغن مایع یا کره به آن اضافه می شود .


دو هفته اول ماه هشتم :

در این دو هفته علاوه بر برنامه ماه قبل زرده تخم مرغ به رژیم غذایی شیرخوار اضافه می شود . روز اول به اندازه یک نخود از زرده سفت پخته شده را در کمی آب جوشیده یا شیر مادر نرم و حل کرده به شیرخوار بدهید .

هر روز صبح همراه فرنی زرده را بتدریج اضافه کنید تا ظرف 10 روز به یک زرده کامل برسد . پس از این هر روز نصف زرده همراه 08:56:45با 4-3 قاشق فرنی یا حریره به شیرخوار بدهید یا روز در میان یک زرده کامل به او داده شود .

بنابراین در این دو هفته شیرخوار دو روز نصف زرده تخم مرغ ، سه وعده 4-3 قاشق مرباخوری فرنی یا حریره و دو وعده 8-3 قاشق مرباخوری سوپ می خورد .

دو هفته دوم ماه هشتم :
در این دو هفته علاوه بر فرنی و سوپ می توان انواع پوره مثل پوره سیب زمینی ، کدو و هویج را تهیه کرد و به جای یک وعده حریره یا فرنی استفاده نمود .

حبوباتی که هضم آنها آسان است مانند عدس و ماش را می توان به ترکیبات سوپ اضافه کرد .

ماست از این ماه به رژیم غذایی کودک اضافه می شود که می توان بعد از غذا به کودک داد و یا در داخل سوپ یا آش او ریخت .

می توان مقداری نان به دست کودک داد ولی این کار باید با نظارت مادر انجام شود .

پس در این دوره شیرخوار در روز نصف زرده ( یا یک روز در میان 1 زرده ) 3 وعده فرنی یا حریره یا پوره و 2 وعده سوپ ( هر بار 8-3 قاشق مرباخوری ) و ماست ( 4 قاشق مرباخوری ) می خورد .


ماه نهم :

در این ماه میوه به صورت آب میوه تازه اول از یک قاشق مرباخوری در روز همراه با یک قاشق مرباخوری آب ساده و سالم شروع می شود و کم کم به 6 قاشق مرباخوری آب میوه خالص می رسد .
اولین آب میوه آب سیب است بعدامیتوان آب هویج را هم به آن اضافه کرد.
پس در این دوره شیرخوار زرده تخم مرغ 3 وعده فرنی یا حریره 1 بار آب میوه 2 وعده سوپ و ماست می خورد .


دو هفته اول ماه دهم :

به جای آب میوه می توان از میوه های قابل هضم به میزان یک قاشق مرباخوری ( سیب ، موز ، هلو و ... ) شروع نموده و به 2 قاشق مرباخوری رساند.

برای این که کودک نفخ نکند حتما حبوبات را ار شب قبل خیس کنید.